15 Kilo Afvallen met Mirjan

Mirjam Bakker, Diëtist

Mirjam Bakker, Diëtist

Het 10 Weken Stapplan van Mirjan-Bakker is geen dieet om lui achterover te liggen. Je krijgt er zelfs een stappenteller bij. Je moet erop uit!

Afvallen met dit dieet doe je niet door minder te eten, maar wel door je eetpatroon te veranderen. En lopen! Liefst iedere dag. Als je dat nu 10 weekjes weet vol te houden kan je zomaar 5 tot 15 kilo gewicht achter je laten.

Een combinatie van bewegen en bewust zijn wat je in je mond propt zal je uiteindelijk naar de Olympus voeren.

Waar bestaat dieet van Mirjan uit

Drie maal daags eten (niets nieuws want dat was je toch al van plan) plus 3 tussendoortjes.  Even genoeg van het strikte dieet? Je mag 2 keer per week van haar tekeer gaan. Dat noemt ze de joker inzetten. De recepten zijn makkelijk klaar te maken en bevatten, vlees, vis en vegetarische gerechten.

Het boek raadt je menu’ s aan waar tussen de 1250 en 1300 kcal inzitten. Meer kcal heeft een mens niet nodig, tenzij je erg veel fysiek werk doet.  Maar het belangrijkste is dat Mirjan bij je een gedragsverandering wil bewerkstelligen.  Dat gaat natuurlijk niet in 1 keer. Daarom neemt ze je iedere week weer een stapje verder met een deel van haar gedragsveranderplan.

Dus aan het einde van die 10 weken heb je je eetgedrag dusdanig veranderd dat je niet alleen die kilo’s kwijt bent geraakt (op te halen bij gevonden voorwerpen), maar ook blijvend in staat bent om slank te blijven. Mocht je dat kunnen volhouden dan kan je de weegschaal bij het oud vuil zetten.

Beoordeling dieet

bewegenOp Bol.com waar haar boek nu nog alleen tweedehands te koop is (oeps), zijn de recensies allemaal positief met een gemiddelde waardering van 4 van de 5 sterren.

Ik doe een greep: “ Ben uitermate tevreden met dit dieet. Het zijn lekkere recepten met veel afwisseling die ik graag maak  Ze laat je ook meer bewegen met behulp van een stappenteller die je erbij krijgt. “

En: “Zo is het veel eenvoudiger om af te vallen met deze heerlijke recepten. Niks geen shakes en zakjes met eiwitten. Die heb je hier niet bij nodig. Het stimuleert je ook om je eetgedrag te veranderen en daar heb ik meer aan dan alleen maar snel proberen af te vallen.”

De Consumentenbond is het hiermee eens.  Het geeft goede informatie over vetten, suiker, calorieën  en frisdrank, is haar oordeel. Het maakt je bewust wat je eet en hoe je een gezond leven kunt leiden zonder jezelf teveel te ontzeggen. Tevens bevat het tips voor wanneer je kinderen kampen met overgewicht. Veel nadruk op gedragsverandering en veel bewegen (lopen).

Nadeel: het is wel iets voor mensen met doorzettingsvermogen. Maar ja, welk dieet kan je volhouden zonder er iets voor te doen?

Sneller afvallen

Ook duurt het dus 10 weken voordat je daadwerkelijk een paar kilo achterlaat. Wil je snel afvallen dan kan je kiezen voor een dieet met eiwitten.

Heb je problemen om het lang vol te houden dan kan je het beste samen met een diëtist aan je streefgewicht werken of kiezen voor Vitadis Slank Leven. Daar krijg je – als je dat wilt – online en offline een coach die je verder helpt.

De auteur is Mirjam Bakker die het met haar hartsvriendin Carisia Bosman dit boek heeft geschreven. Ze is diëtist, goedlachs en tevens heeft ze een website, de dieetwinkel.nl, waar u meer informatie over diëten en vruchtbaarheid kunt vinden. Ook is ze auteur van de Voedingspiramide over gezond eten.  Die is nog steeds te koop. Alternatief : Afvallen met je Hersenen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *